Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

WD-8

WIADUKT DROGOWY WD-8

Obiekt drogowy WD-8 w kilometrze 34+246,31 w ciągu nowoprojektowanej drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Nidzica-Napierki usytuowany jest na węźle Nidzica Południe. Przez wiadukt przechodzić będzie droga krajowa DK7-B.1 łącząca msc. Tatary z msc. Kanigowo i stanowić będzie jeden z dwóch głównych wjazdów do Nidzicy z Drogi Ekspresowej S7. Węzeł Nidzica Południe stanowić będzie również łącznicę dla podróżujący trasą S7 chcących udać się w kierunku msc. Szczytno, powinni oni skorzystać z węzła Nidzica Południe przejeżdżając przez wiadukt WD-8 w kierunku Nidzicy.

Wybrane dane:

Całkowita długość obiektu: 55,20 m

Szerokość całkowita: 13,71m

Kąt skrzyżowania S7 z przeszkodą: 90,00o

Warunki gruntowe. Dla ustalenia warunków geotechnicznych dla wiaduktu drogowego wykonano trzy odwierty o głębokości 10m. Wszystkie odwierty wykazały podobieństwo gruntów zalegających w obrębie okiektu.

Posadowienie. Przyjęto posadowienie obiektu, jako bezpośrednie na ławach fundamentowych.

Podpory zaprojektowano jako podpory masywne. Ściany przyczółków utwierdzono w ławie fundamentowej. Skrzydła zakotwione w ścianach i częściowo w ławie ustawiono równolegle do osi drogi. Na pionowych płaszczyznach korpusów od zewnętrznej strony wystawiono wsporniki na oparcie płyt przejściowych. Filary zaprojektowano, jako dwusłupowe o przekroju owalnym, utwierdzone od dołu w masywnych ławach.

Oparcie konstrukcji na podporach skrajnych przyjęto poprzez przesuwne łożyska garnkowe umieszczone na ciosach podłożyskowych. Na korpusach podpór środkowych zostały umieszczone łożyska po 1 łożysku stałym i 1 ruchomym dla każdej jezdni.

Konstrukcja ustroju nośnego. Pomost stanowi 2-dźwigarowa, dwuprzęsłowa, sprężona, ciągła, monolityczna konstrukcja.

Bariery i balustrady. Na obiekcie i przy skrzydłach podpór zaprojektowano bariery ochronne typowe z nadbudowaną poręczą powyżej kapy chodnikowej po jednej stronie, a po stronie z chodnikiem zastosowano bariery ochronne i typową balustradę mostową.

Na obiekcie zaprojektowano nawierzchni jezdni o konstrukcji: warstwa wiążąca (asfalt twardolany) i warstwa ścieralna (SMA).

Płyty przejściowe wykonano jako monolityczne, żelbetonowe z betonu zbrojone stalą. Płyty opierają się na wspornikach. Obiekt posiada dwie płyty przejściowe.

Technologia budowy obejmuje następujące główne etapy:

  • wykopy,
  • ławy,
  • korpusy ze skrzydłami,
  • płyta pomostu,
  • nasypy i stożki,
  • wyposażenie,
  • pozostałe elementy.

Kolorystyka obiektu:

  • Gzymsy balustrady schodów rewizyjnych – kolor zielony,
  • Beton płyty pomostu, podpór i skrzydeł – kolor j. szary (naturalny beton),
  • Kostka kamienna – szara,
  • Bariery energochłonne – naturalny ocynk,
  • Balustrady – kolor zielony,
  • Chodniki (kapy chodnikowe)- kolor szary.


Galeria zdjęć: