Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

WD-3

WIADUKT DROGOWY WD-3

Obiekt drogowy WD-3 w kilometrze 29+990,49 w ciągu nowopowstającej drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Nidzica-Napierki. Przez wiadukt przechodzić będzie droga wojewódzka 545 łącząca Szczytno-Działdowo. Wiadukt nie łączy się bezpośrednio z drogą ekspresową S7, co oznacza, że podróżujący chcący udać się w kierunku Szczytna lub Działdowa powinni zjechać na drogę krajową DK7 na Węźle Nidzica Północ km 27+885,20 (okolice msc. Litwinki) lub Nidzica Południe km 34+246,31 (okolice msc. Tatary).

Wybrane dane:

Całkowita długość obiektu (pomost): 55,21 m,
Szerokość całkowita: 12,71 m,
Szerokość jezdni: 7,00 m,
Szerokość chodnika: 3,5 m,
Kąt skrzyżowania S7 z przeszkodą: 97,33o.

Warunki gruntowe. Dla ustalenia warunków geotechnicznych dla wiaduktu drogowego wykonano trzy odwierty o głębokości 10m i 15m.

Posadowienie. Przyjęto posadowienie obiektu, jako bezpośrednie na ławach fundamentowych.

Podpory zaprojektowano jako podpory masywne. Ściany przyczółków utwierdzono w ławie fundamentowej. Na pionowych płaszczyznach korpusów od zewnętrznej strony wystawiono wsporniki stanowiące oparcie pod płyty przejściowe. Filary zaprojektowano jako dwusłupowe o przekroju owalnym, utwierdzone od dołu w masywnych ławach.

Konstrukcja ustroju nośnego. Pomost stanowi 2-dźwigarowa, dwuprzęsłowa, sprężona, ciągła, monolitowa konstrukcja.

Na obiekcie i skrzydłach podpór zaprojektowano bariery ochronne typowe z nadbudowaną poręczą usytuowaną powyżej kapy chodnikowej po jednej stronie, a po drugiej stronie z chodnikiem zastosowano bariery ochronne i typową balustradę mostową.

Na obiekcie zaprojektowano nawierzchni jezdni o konstrukcji: warstwa wiążąca (asfalt twardolany) i warstwa ścieralna (SMA).

Technologia budowy obejmuje następujące główne etapy:

  • wykopy
  • ławy,
  • korpusy ze skrzydłami i filarami,
  • płyta pomostu,
  • nasypy i stożki,
  • wyposażenie,
  • pozostałe elementy.

Kolorystyka obiektu:

  • Gzymsy balustrady schodów rewizyjnych – kolor zielony,
  • Beton płyty pomostu, podpór i skrzydeł – kolor j. szary (naturalny beton),
  • Kostka betonowa – szara,
  • Bariery energochłonne – naturalny ocynk,
  • Balustrady – kolor zielony,
  • Chodniki (kapy chodnikowe)- kolor szary.

Na chwilę obecną Obiekt WD-3 jest ukończony i oddany do użytku.


Galeria Zdjęć Obiektu WD-3