Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

Budowa drogi S7 Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) odcinek Nidzica - Napierki (w. Napierki)
Zadanie nr 1 Obwodnica Nidzicy - od węzła Nidzica Północ (z węzłem) do węzła Nidzica Południe (z węzłem)

WD-1

OBIEKT DROGOWY WD-1

Obiekt drogowy WD-1 w kilometrze 25+721,52 w ciągu nowoprojektowanej drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Nidzica-Napierki usytuowany jest na początku Zadania nr 1. Przez wiadukt przechodzić będzie droga krajowa DK7-A łącząca msc. Załuski z Nidzicą.

Wybrane dane:

  • Całkowita długość obiektu: 55,25 m
  • Szerokość całkowita: 11,71m
  • Kąt skrzyżowania S7 z przeszkodą: 73,62o

Warunki gruntowe. Dla ustalenia warunków geotechnicznych dla wiaduktu drogowego wykonano trzy odwierty o głębokości 10m.

Posadowienie. Przyjęto posadowienie obiektu, jako bezpośrednie na ławach fundamentowych.

Podpory zaprojektowano jako podpory masywne.

Konstrukcja ustroju nośnego. Pomost stanowi 2-dźwigarowa, dwuprzęsłowa, sprężona, ciągła, monolityczna konstrukcja.

Bariery i balustrady. Na obiekcie i przy skrzydłach podpór zaprojektowano bariery ochronne typowe z nadbudowaną poręczą powyżej kapy chodnikowej po jednej stronie, a po stronie z chodnikiem zastosowano bariery ochronne i typową balustradę mostową.

Na obiekcie zaprojektowano nawierzchni jezdni o konstrukcji: warstwa wiążąca (asfalt twardolany) i warstwa ścieralna (SMA).

Płyty przejściowe wykonano jako monolityczne, żelbetonowe z betonu zbrojone stalą. Płyty opierają się na wspornikach. Obiekt posiada dwie płyty przejściowe.

Technologia budowy obejmuje następujące główne etapy:

  • wykop,
  • ławy,
  • korpusy ze skrzydłami,
  • płyta pomostu,
  • nasypy i stożki,
  • wyposażenie,
  • pozostałe elementy.

Kolorystyka obiektu:

  • Gzymsy balustrady schodów rewizyjnych – kolor zielony,
  • Beton płyty pomostu, podpór i skrzydeł – kolor j. szary (naturalny beton),
  • Kostka betonowa – szara,
  • Bariery energochłonne – naturalny ocynk,
  • Balustrady – kolor zielony,
  • Chodniki (kapy chodnikowe)- kolor szary.


Galeria zdjęć wiaduktu WD-1: